آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
    کاشت مو
    بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
    تبلیغات شما
    تبلیغات شما در این مکان, ماهانه 5.000 تومان
    YourSite.Com
    تبلیغات شما
    تبلیغات شما در این مکان, ماهانه 5.000 تومان
    YourSite.Com
    تبلیغات شما
    تبلیغات شما در این مکان, ماهانه 5.000 تومان
    YourSite.Com
    واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی که خیلی‌ها به شما نمی‌گویند

    چرا کسب و کار اینترنتی تا این حد برای شما جذاب است؟ واقعا چرا باید وارد دنیای کسب درآمد اینترنتی شوید؟ اگر هیچ تجربه و دانش قبلی در زمینه کسب درآمد از اینترنت ندارید، باید خیلی صادقانه به شما بگویم این کار ساده‌ای نیست! واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی چیزهایی نیست که شما فکر می‌کنید. بسیاری از افراد گمان می‌کنند با راه‌اندازی یک کانال تلگرام یا یک پیج اینستاگرام، یا یک وب سایت، یک کارآفرین اینترنتی خواهند شد. و از روز بعد یا هفته بعد فقط باید پیامک‌های بانکی را ببینید که هر لحظه پول به حسابشان سرازیر می‌شود.

    اما این واقعیت ندارد! و شاید بیشتر شبیه یک رویا باشد …

    کسب درآمد از اینترنت به عوامل و مهارت‌های زیادی نیاز دارد. که مجموعه این عوامل و مهارت‌ها باعث موفقیت کسب و کار اینترنتی می‌شود.

    البته منظورم از کسب و کار اینترنتی، فقط داشتن یک کسب و کار اینترنتی واقعی، موفق و ماندگار است. نه فقط داشتن یک کانال تلگرام و یا یک پیج اینستاگرام. حتی با فالوورهای زیاد.

    در این مطلب ایمان قاصدیان هر هفته به تعدادی از سوالات شما پاسخ خواهد داد. و واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی که خیلی‌ها به شما نمی‌گویند.  اگر علاقمند به کارآفرینی اینترنتی و راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی پولساز، موفق و ماندگار هستید، حتما این مطلب را بوکمارک کنید. تا بتوانید این مطالب کاربردی را بصورت کامل دنبال کنید.

    واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی
    واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی

    اگر می‌خواهید به پرسش شما هم پاسخ داده شود، در پایین این صفحه سوالات خود را مطرح کنید!

     

    واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی که خیلی‌ها به شما نمی‌گویند

     

    ۱- چطور می‌توانیم به ایده‌ای پولساز با سرمایه کم دست پیدا کنیم؟

    علاقمندان زیادی در اینترنت در جستجوی راهی برای کسب درآمد از اینترنت هستند. بسیاری از آن‌ها به دنبال ایده‌های کارآفرینی هستند. یک ایده پولساز با سرمایه کم که بتواند زندگی آ‌ن‌ها را متحول کند.

    بسیاری از افراد وقتی در اینترنت جستجو می‌کنند “ایده های پولساز“، “ایده های کارآفرینی“. “ایده های کار در منزل” و واژه‌های مرتبط، احتمالا با سایت‌های زیادی آشنا خواهند شد.

    سایت‌هایی که در نتایج اول و صفحه اول گوگل هستند. که سایت بهترین ایده هم در یکی از همان نتایج اول دیده خواهد شد.

    حتی در بین این نتایج که شما مشاهده می‌کنید در صفحات اول گوگل، رقابت بصورت ساعتی است. یعنی ممکن است ما در یک ساعت در نتیجه اول باشیم و بعد از ظهر در نتیجه دوم.

    چرا این نکات را به شما منتقل می‌کنم؟ به این دلیل که متوجه واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی شوید. واقعا کسب رتبه‌های برتر در گوگل، نیاز به تلاش و پشتکار مستمر دارد. ممکن است رتبه اول را با تلاش کسب کنید، اما حفظ کردن آن هم نیاز به تخصص و پشتکار دارد.

    نکات، اصول و واقعیت‌های زیادی در کسب و کار اینترنتی وجود دارد که خیلی‌ها آن را مخفی نگه می‌دارند. و تلاش می‌کنند با وعده‌های جذاب شما را جذب کنند. این افراد تمام تلاششان این است که به شما بگویند موفقیت در کسب و کار اینترنتی مثل آب خوردن ساده است.

    البته راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی نسبتا ساده است. اما موفقیت، کسب درآمد و ماندگار شدن آن کاری است که نتیجه سختکوشی و پشتکار شما خواهد بود. و طراحی سیستم‌هایی که به شما کمک کند تا پیشرفت کنید.

     

    ۲- آیا برای کسب و کار اینترنتی فقط به یک ایده پولساز نیاز داریم؟

    در پاسخ شما باید بگویم: خیر!

    متاسفانه بسیاری از علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی، یک دیدگاه اشتباه دارند. و آن‌هم این است که فکر می‌کنند کارآفرینی با یک ایده عجیب و غریب آغاز می‌شود.

    اغلب افراد گمان می‌کنند که کارآفرینی با یک ایده تکراری ارزش ندارد و باید حتما ایده اول باشد. یک واقعیت دیگر کسب و کار اینترنتی همین است: همه چیز فقط داشتن یک ایده ناب و عجیب و غریب نیست.

    خوب بیایید کمی با هم صادق باشیم. شما چقدر سرمایه دارید؟

    اگر سرمایه زیادی دارید، پس به دنبال ایده‌های عجیب و غریب باشید. یک ایده اول و ناب. ریسک موفقیت آن هم با خودتان.

    اما اگر سرمایه کمی دارید، ایده اولی یا محال است یا شکست خوردن در آن حتمی است.

    برای کارآفرینی لازم نیست چرخ را دوباره از نو اختراع کنید. بسیاری از کارآفرینان موفق یک بهبود کوچک در محصولات و خدمات موجود در بازار داده‌اند. و با توجه به شکاف نیاز کنونی مشتریان، یک محصول یا خدمات را توسعه داده و روانه بازار کرده‌اند.

    بسیاری از محصولات و خدمات موجود در کشور ما ممکن است با کمی تغییرات در نحوه خدمات دهی یا پشتیبانی متفاوت، تبدیل به یک محصول کاملا متفاوت و متمایز شوند.

    چند لحظه پیش یک نفر از تبریز با من مشاوره ایده داشت. و از من درخواست یک ایده ناب داشت. پاسخ من فقط این بود:

    هیچ ایده نابی وجود ندارد تا آن را اجرا نکنید و در طول مسیر کارآفرینی آن را توسعه و تغییر دهید. هیچ کارآفرینی با ایده اول یک کارآفرین موفق نشده است. چرا فکر می‌کنید که مشکل شما فقط نداشتن ایده است؟ اگر من به شما یک ایده عالی بدهم، آیا توانایی اجرای آن را دارید؟

    و آن فرد پاسخ داد: “خیر!”

    اجازه دهید با چند مثال بیشتر به شما توضیح دهم.

    حتما اغلب شما با سرویس اسنپ آشنایی دارید. یک سرویس حمل و نقل درون شهری که رشد چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است. آیا اسنپ اولین ایده سرویس حمل و نقل درون شهری بوده است؟ خیر. چند سال قبل از اسنپ، سرویس دیگری به نام تاکسی یاب وجود داشته است. اما هیچ وقت شاید شما حتی اسم آن را نشنیده باشید.

    پس این دلیل نمی‌شود که همیشه ایده  اولی بودن، دلیل موفقیت استارت‌آپ شما شود. اسنپ در واقع تمام نقاط ضعف‌ موجود در بازار را شناسایی کرد و با توجه به نمونه موفق و جهانی این سرویس، یعنی اوبر Uber سرویس خود را وارد بازار تهران و سپس مراکز استان کرد. پس از اسنپ، سرویس‌های دیگری مثل تپسی، دینگ، الو پیک و … هم وارد بازار رقابت شدند. و هر کدام سهمی از بازار را کسب کرده‌اند.

    یک مثال دیگر. آیا دیجی کالا اولین فروشگاه اینترنتی ایران بوده است؟  خیر. دیجی کالا به نظر من دیجی کالا به کمک دو استراتژی بازار ایران را به دست گرفت. استراتژی اول، توضیحات کامل کالاهای دیجیتالی و استراتژی دوم ضمانت بازگشت یک هفته‌ای کالا.

    یک مثال دیگر. تخفیفان و نت برگ. نت برگ بعد از تخفیفان راه‌اندازی شد و شاید بتوان گفت بسیار موفق‌تر از تخفیفان است. و بعد از این دو سایت، سایت‌های زیادی دیگری هم در این زمینه فعالیت دارند.

    با این مثال‌ها می‌توانیم به این نتیجه برسیم که برای موفقیت در راه‌اندازی استارت‌آپ پولساز، لازم نیست ایده اولی باشیم.

    با نگاهی دقیق به تمام محصولات و خدمات موجود در بازار می‌توانید فرصت‌های کارآفرینی را شکار کنید.‌

    ویدیوی مرتبط » چگونه شکارچی فرصت‌های کارآفرینی شویم؟

    ۳- چطور ایده خود را تبدیل به یک ایده‌ی پولساز کنیم؟

    ببنید ایده شما چه مشکلی را می‌تواند حل کند. ببینید ایده شما مناسب چه قشری از جامعه است. این قشر را دقیق‌تر مشخص کنید. از لحاظ جنیست و سنی هم بررسی کنید. یا از لحاظ میزان تحصیلات. این بررسی‌ها به شما برای انتخاب یک بازار هدف دقیق‌تر کمک می‌کند.

    یکی از واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی این است که هر چقدر شما بازار هدف دقیق‌تری انتخاب کنید، شانس موفقیت ایده شما بیشتر است.

    حالا که بازار هدف‌تان مشخص شده باید بررسی کنید که بازار هدف شما دقیقا به چه موضوعاتی علاقه بیشتری دارند. چه موضوعاتی برای آن‌ها دارای اهمیت بیشتری است. و از چه چیزهایی متنفر هستند. با این دید می‌توانید ایده خود را به بلوغ برسانید و با کمی تغییرات، قسمت دقیقی از نیاز بازار هدف خود را، کاملا برطرف کنید.

    هر چقدر جزییات بیشتری از بازار هدف‌تان بدانید، محصول یا خدمات شما بیشتر نیاز آن‌ها را پوشش خواهد داد.

     

    ۴- چطور ایده مان را به کسب و کار اینترنتی تبدیل کنیم؟

    تا اینجا مشخص کردید که ایده شما دقیقا برای چه افرادی است؟ و این ایده شما چگونه مشکلات آن‌ها را حل می‌کند.

    شما در این گام باید ساده‌ترین نسخه محصول یا خدمت خود را در کمترین زمان ممکن تولید کنید. به این نسخه ساده محصول و خدمت شما، MVP گفته می‌شود.

    در واقع MVP یک نسخه کامل از محصول و خدمات شماست که فقط ویژگی‌های جانبی را ندارد.

    برخی از کارآفرینان یا حتی اساتید کارآفرینی، اشتباها MVP را محصول دمو یا نسخه اولیه رایگان معرفی می‌کنند. که این تعریف کاملا اشتباه است.

    MVP یک محصول یا خدمات شماست که نیاز اصلی مشتریان شما را برطرف می‌کند. و مشتری حاضر است برای خرید آن دست به جیب شود.

    آیا هنوز در مرحله تبدیل ایده به محصول مانده‌اید؟ ایده‌آل گرایی را کنار بگذارید و شروع کنید. همین امروز بررسی کنید که چطور می‌توانید ایده ارزیابی شده خود را به MVP تبدیل کنید. یک MVP که بتوانید در کمترین زمان ممکن به یک مشتری بفروشید.

    تمام این مراحل را بصورت کاربردی در یک دوره کاربردی بصورت فایل‌های صوتی، آموزش داده‌ام. نام این دوره، استارت‌آپ پولساز در ۱۴ روز است. در این دوره به شما آموزش دادم که چطور ایده‌تان را ارزیابی کنید. و ایده شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا تبدیل به یک محصول و خدمت پولساز شود. روش ساخت و نکات مهم MVP را هم بصورت کامل آموزش دادم.

    دوره ۱۴ روزه » استارت‌آپ پولساز

    سوالات بعدی که در روزهای آینده پاسخ خواهم داد:

    حالا که ایده ما تبدیل به یک محصول و خدمت قابل فروش شده است، چگونه آن را به مشتریان معرفی کنیم؟

    چه مهارت‌هایی لازم است تا محصول و خدمات ما در نتایج اول گوگل باشد؟

    آیا برای ادامه نیاز به توسعه کسب و کار و تیم‌سازی دارم؟

    روش‌های بازاریابی اینترنتی برای فروش بیشتر چیست؟

    چطور MVP را دائما توسعه دهیم؟

    چگونه کاری کنیم که مشتریان همیشه از ما خرید کنند؟

    و …

    اگر می‌خواهید به پرسش شما هم پاسخ داده شود، در پایین این صفحه سوالات خود را مطرح کنید!

     ارسال در حدود 2 هفته قبل  ادامه مطلب »